Categories
Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama dünyasında, görünürlük ve marka imajına vurgu oldukça belirleyici bir etkiye sahiptir. E-ticaret siteleri için hazırlanan blog yazıları, kategori ve ürün açıklamaları çoğu kez sayfa trafiğinin artışının yanında hedef kitleyi, potansiyel müşteriye çevirme işlevi de görürler. Okuyucuyu harekete geçirici ve ikna edici bir dille yazılan içeriklerde, call to action adı verilen kalıplar kullanılır. Cta nedir sorusunun cevabı olan bu kalıplar, hedef kitle analizi ile ortaya çıkarlar ve okuyucuda genellikle satın alma ya da kullanıcı olma isteği uyandırırlar. Call to action mesajları, landing page, sosyal medya içerikleri ve mail kampanyalarında da kullanılırlar.

Call to Action Nasıl Yazılır?

İçerik pazarlaması içinde önemli bir yer tutan call to action mesajı, kimi zaman site üyeliği, kimi zaman ise satın alma teşviği için kullanılır. Hangi durumda kullanılırsa kullanılsın, etkili bir içerik pazarlaması örneği olmaktadır.

Cta ne demek sorusunun yanıtının dışında, bu içeriklerin nasıl yazıldığına hakim olmak da önemlidir. Harekete geçirici ve kimi zaman heyecan uyandırıcı kalıplar ile kullanıcıya ulaşmanın en pratik yolu olan call to action’larda dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Güvenilirlik
  • Anlaşılır ifadeler
  • Kullanıcıyı sıkmadan, harekete geçirme
  • Ünlem ifadesi taşıyan cümleler kurabilme
  • Kullanıcıda etki uyandıracak kelime seçimi
  • Yaratıcı kalıplar
  • Cezbedici cümleler
  • Fazla uzun olmayan mesajlar
  • Call to action mesajları için ayrı butonlar oluşturma

Call to Action Neden Önemlidir?

Call to action ifadeleri, bulundukları içerikler aracılığıyla kullanıcı ile bağ kurmanın önemli bir adımını oluştururlar. Başta e-ticaret siteleri olmak üzere web sitelerinin organik kullanıcı trafiğini artıran call to action, müşteri sadakati sağlaması ile öne çıkar. Kullanıcıya tavsiye niteliği taşıyan mesajın, olabildiğince güven verici olması ile başarıya ulaşılabilir. Call to action kullanımını doğru gerçekleştirmenin önemi şu şekilde sıralanabilir:

  • Satışları artırma
  • Site trafiğini artırma
  • Etkileşim sağlama
  • Güçlü müşteri iletişimi
  • Müşteri memnuniyeti yaratma
  • Hedef kitleye yenilerini ekleme
  • Kullanıcının eyleme geçmesini sağlama
  • Etki alanını genişletme
Call to Action Örnekleri

Call to Action Örnekleri

Call to Action Örnekleri

Pek çok farklı alanda kullanımına rastladığımız call to action mesajları, satış ya da üyelik odaklı olabileceği gibi çeşitli kampanyalara katılım için de tercih edilebilir. En sık kullanılan call to action örnekleri şunlardır:

  • Şimdi üye ol!
  • Daha fazla bilgi edin
  • Sepete ekle
  • Bize katılın
  • Abone ol
  • Hesap oluştur
  • Daha fazlasını gör
  • Sipariş ver
  • İndir
  • Hemen al
  • Bize ulaş
  • Kaydol

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Takvim

Nisan 2024
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

Kategoriler

Son Yorumlar