Categories
SEO

İnternette yer alan her içerik için hedef kitleye ulaşabilmek için çeşitli detaylara sahip olmalıdır. Pek çok farklı dijital araç ile web sitelerinin daha çok ziyaretçi çekmeleri ve dolayısıyla üst sıralara çıkmaları sağlanabilir. Ancak internet sayfasının, kullanıcı çekmesi ve sayfada yer alan içerikler hakkında ön bilgi sahibi olunması için meta description kullanımı büyük avantaj sağlamaktadır. Arama motoru algoritmalarını doğru veriler ile analiz ederek, SEO uyumlu meta description’lar ve meta title’lar sayfa trafiğini büyük ölçüde artırırlar.

Meta Title Nedir?

Başlık niteliği taşıyan meta title, her web sitesinde HTML koduna dahildir. Tarayıcıda aynı anda açılan birden fazla sekmede, birbirinden farklı başlıklar görürüz. Büyük ve mavi metinler şeklinde gördüğümüz ve meta başlık yani meta title olarak adlandırılan bu başlıklar, web sitelerinin indeks kısmında bulunan linkler için ayırt edici olma özelliğini de taşır. Meta başlıklar, kullanıcının bağlantıya tıklama konusunda kararını etkiler.

Meta Description Nedir?

Arama motorunun sağladığı sonuç sayfalarında, web sitesi bağlantılarının hemen altında yer alan kısa ama açıklayıcı metinlere meta description adı verilir. Meta açıklamaları, arama sonuçlarında öne çıkmayı kolaylaştıran unsurların başında gelirler. Bu özellik, kullanıcıya web sitesindeki içeriğin tanımlayıcı ve yalın bir özetini sunmayı amaçlar. Arama yapan kullanıcıların, sayfaya tıklamaları konusunda etkili olabilen meta description, arama motoru tarafından değil web sitesi tarafından oluşturulur. Doğru kullanıldığında büyük avantaj sağlayan meta açıklamaları, hedef kitlenin olduğu kadar potansiyel kullanıcıların da ilgisi çekebilmeli.

Meta Açıklaması Nasıl Yazılmalıdır?

Arama motoru sonuçlarında (SERP) arama snippet’i denilen metinlerin bir kısmını oluşturan meta description, genelde bir ya da iki kısa cümleden oluşur. Arama motorunda herhangi bir kelime arattığınızda, sayfa URL’si ve meta title karşınıza çıkar. Meta title’ın altındaki açıklayıcı metin olan meta description ise kullanıcıya genel bir ifade ile web sitesindeki içeriğin özetini sunar. Bu nedenle sayfadaki her içerik için benzersiz ve ilgi çekici meta açıklamaları yazmak dikkate alınması gereken bir unsurdur.

Meta description, internet sitelerinin görünürlüğünü artırmanın ve yeni kullanıcılara ulaşmanın hızlı bir yoludur. Meta description yazımı sırasında dikkate alınması gereken detayları şöyle sıralayabiliriz:

  • İçeriği tanımlayacak, ilgi çekici ifadelerin kullanımı
  • Her içerik için farklı açıklamalar kullanmak
  • Okuyucuyu harekete geçirecek, özgün tanımlara yer verme
  • Açıklamanın 50-160 karakter arasında olmasına dikkat etme
  • İdeal uzunluk için belirsiz açıklamalardan kaçınmak
  • Spesifik olma
  • Güçlü anahtar kelimeleri açıklamaya dahil etme

Meta Description’ın SEO’ya Etkisi

Uygun bir dille yazılmış, açıklayıcı meta description sayfanın tıklanma oranına büyük ölçüde yansır. Kullanıcıların, arama sonuç sayfasındaki adresler arasından hangisini seçmeleri gerektiği konusundaki fikir veren meta açıklaması, sayfa trafiğini organik olarak artırır ve bu şekilde arama sonuçlarında öne çıkmak kolaylaşır.

Meta Title Yazarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Arama motoru sonuçlarında, yapılan aramaya uygun ve ilgili bir sıralama gösterilir. Dolayısıyla meta title etiketinin doğru ve uygun kullanımı, aramalarda üst sıralarda yer alma başarısını getirir. Meta title etiketleri ile fark edilir bir görünürlük için şu kriterleri sağlamak gerekecektir:

  • Meta title etiketi 60 karakteri geçmemeli
  • Uygun anahtar kelime kullanımına özen gösterme
  • Birden fazla anahtar kelime kullanımından kaçınma
  • Web sitesindeki her sayfa için farklı meta title’lar belirleme
  • Dikkat çekici başlıklar belirleme

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Takvim

Nisan 2024
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

Kategoriler

Son Yorumlar